keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Näin pitkällä jo!

       En pidä jatkuvasti kirjaa siitä, miten pitkällä raskauteni on. Välillä kuitenkin tarkistan kertyneiden raskausviikkojen määrän vau.fi -sivuston raskauslaskurista. Kun päivistä ei pidä jatkuvasti kirjaa, tuntuu aikakin menevän paljon nopeampaa. Nyt raskausviikkoja on kertynyt jo 25+5! Aivan huikeaa! Olen siis ollut 180 päivää raskaana eli teoreettisesti jäljellä olisi enää n. 100 päviää. Se ei ole paljoa se! En olisi alkuraskaudesta uskonut pääseväni näin pitkälle, sillä ensimmäiser viikot tuntuivat kuluvan tuskallisen hitaasti. Silloin asetin itselleni jatkuvasti välietappeja, joiden jälkeen minulle tulisi turvallisempi olo. Nyt olen jo sellaisilla viikoilla, että Esikko voisi selvitä kohdun ulkopuolella hengissä. Akuuteissa tilanteissa saan marssia jo suoraan synnytysosastolle, eikä minua passiteta päivystyksen kautta naistentautien poliklinikalle. Silti takaraivossa on pieni pelko siitä, että menetämme Esikon tai että hän syntyisi todella varhain. Pelkään varsinkin aiheuttavani omalla toiminnallani Esikolle jotain harmia vaikka kaiken pitäisikin olla tällä hetkellä kunnossa. Viime päivät töissä vain ovat olleet todella tuskallisia sillä olen kärsinyt pahoista kivuista ja toistuvista supistuksista. Onneksi kesälomaankin on aikaa enää kuuden työpäivän verran! Jos sen ajan vielä jaksaisin!
      Lopuksi hieman masukuvia menneiltä viikoilta. Vatsani ei ole ihan joka vuorokaudenaikana saman näköinen, sillä esim. töistä tullessani kärsin pienestä turvotuksesta (niin kuin tänään).

Rv 23+4
Rv 24+2
Rv 25+5

- Massu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti