maanantai 30. kesäkuuta 2014

Posti kulkee ja kusti polkee

       Sain tänään postia. Arvaattekohan mitä se sisältää?

Mysteerikirje
           Osasin jo kirjeen paksuudesta arvata, minkälaisen vastauksen se sisältäisi. Kirje oli nimittäin paksu, joka taas tarkoittaa sitä, että minut on hyväksytty opiskelemaan! Sain täydellisen hepulin jo ennen kirjeen avaamista. Voiko tämä olla totta?!? Olen joinain aikaisempinakin vuosina hakenut samaiseen ammattikorkeaan opiskelemaan, välillä hieman vaihtaen hakutoiveita. Tällä kerralla kuitenkin minua vihdoin lykästi ja pääsin kuin pääsinkin kakkosvaihtoehtooni opiskelemaan. Ykkösvaihtoehtona minulla oli suuhygienisti, jossa olen periaatteessa kahdeksannella varasijalla. Varasija ei kuitenkaan ole käytössä, sillä pääsin kakkosvaihtoehtooni eli bioanalyytikon koulutukseen. Minusta tulee siis "isona" labratäti.
             En uskaltanut aikaisemmin edes kirjoittaa haustani blogiini mitään, sillä en halunnut lisätä omia paineitani. Tällä kerralla päätin ottaa kokeet täysin rennosti, enkä puhunut niistä edes vanhemmilleni. Pääsykokeiden jälkeen minulle myös jäi hieman hämmentynyt olo, sillä en osannut arvioida, menikö koe osaltani hyvin. Edellisen kerran ajattelin kokeen menneen täysin nappiin, kunnes sain käteeni taas hylkäyspaperit.
             Joudun (ymmärrettävistä syistä) lykkäämään opiskelupaikkaa yhdellä vuodella. Onneksi lykkäys kuitenkin onnistuu helposti yhden paperin avulla, joka minun pitää toimittaa koululle heinäkuun loppuun mennessä. Tämä merkitsee suuria muutoksia elämääni, mutta pidän sitä vain ja ainoastaan positiivisena asiana. Taloudellisesti opiskeluaika ei ole niin tasaista ja varmaa, kuin elämä "perustyöläisenä". Meillä on kuitenkin jäänyt jatkuvasti säästöjä sukan varteen ja H kuitenkin jatkaa edelleen töissään. Meillä ei siis pitäisi olla rahallisesti mitään huolta. Muita aspekteja en nyt jaksa edes miettiä, sillä olen vain niin innoissani. Nyt on aika hymyillä :)

-Massu


4 kommenttia: