perjantai 13. kesäkuuta 2014

Viimeisiä viedään!

         Olen jo huhtikuusta asti laskenut päiviä kesälomani alkuun. Onneksi esimieheni oli kiltti ja laittoi lomani alkavaksi heinäkuun alussa. Hän nimittäin pyöritteli päässään ajatusta sijottaa lomani vaihtoehtoisesti elokuulle... ja silloinhan alkaa jo äitiyslomanikin... Minulla olisi periaatteessa kesäloman jälkeen vielä muutama viikko töitä, mutta saatan joutua jäämään suoraan kesälomaltani sairaslomalle. Työni on hyvin raskausta, eikä oikeastaan kukaan lapsia saaneista kollegoistani ole voinut olla loppuun asti töissä. Tietenkään en toivoisi itselleni tai lapselleni mitään ongelmia, mutta jos totta puhutaan, ottaisin sairasloman ihan mielelläni vastaan. Tiedostan tälläkin hetkellä tekeväni paljon hallaa työni takia lapselleni, sillä hankalien työaikojen vuoksi kärsin runsaasta unenpuutteesta. Se taas kasvattaa stressihormonin määrää kehossani, joka taas vaikuttaa negatiivisesti lapseeni. Ei hyvä. Lisäksi minun alkaa olla jo pikkuhiljaa mahdotonta suoriutua joistain työtehtävistä niin fyysisen ulottuvuuteni kuin kiputilojenkin takia. Eräs esimiehistänikin sanoi minulle hieman kaarrellen, että tuskin tulen enää kesälomani jälkeen muutamaksi viikoksi töihin. Omassa mielessäni laskenkin päiviä juuri kesäloman, en varsinaisen äitiysloman alkuun. Sitten täytyy aloittaa uudet laskut jos palaankin vielä hetkeksi töihin! Mutta kesälomaani minulla on nyt työpäiviä jäljellä enää 9! Ajatelkaa:
- 9 yöherätystä ja unenpöpperöistä päivää
- 72 töissä vietettävää tuntia
- n. 6h taukoja ( 9 ruokataukoa ja 18 kahvitaukoa)
- eli siis n. 66h tehokasta työaikaa
- 18 kpl kellokorttileimauksia
- 4 aamua munkkipadan äärellä
- 5 aamua donitsinteossa
- 18 hyppyä pyörän selkään töiden vuoksi
- 9 aamusuukkoa uniaan jatkavalle H:le
- 18 eväspurkkia
- 13,5 litraa juotua vettä työpäivien aikana
-  kahdet pestyt työvaatteet
Kaiken lisäksi minulla on vielä loppuvuoden pekkastunteja käytettävänäni, joten voisin lähteä vaikka joka päivä puli tuntia aikaisemmin töistä. Siinähän työssäoloaika vähenisi jo 67,5:n, tehokkaat työtunnit 61,5:n! Vaikka palaisinkin kesälomani jälkeen vielä sorvin ääreen, niin kesäloma on kuitenkin kesäloma. Ihana pysähdys työelämän kiireisiin! Silloin voisi harkita jo lastentarvikkeiden hankkimistakin, sillä lapseni eloonjääntimahdollisuudet alkavat olla jo aika hyvät. Ja meillä ei siis todellakaan ole muita lastentarvikkeita/vaatteita vielä kuin se pinnasänky ja muutamat lakanat...
       Nyt lähden hieman pakkailemaan, sillä olen lähdössä partioretkelle saaristomaisemiin. Katsotaan, miten minun käy, sillä unihommat suoritetaan partiomaiseen tapaan teltassa. Ostin kylläkin ilmatäytteisen makuualustan helpottaakseni nukkumista ja ehkäistäkseni pahimpia selkäkipuja, muttei ilmapatjakaan kaikkeen pysty. Patjalla kun on vain 2,5 cm korkeutta täyteen pumpattuna... Minun ei tarvitse kuitenkaan uinua kovalla alustalla kuin yksi yö, sillä lähden leiriltä jo puolivälissä pois. Lähden nimittäin viettämään sen jälkeen äitini 60-vuotis syntymäpäiviä, jonne olen lupautunut tekemään myös kakun. Kaikkea jännää siis tiedossa täksi viikonlopuksi :)

- Massu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti