keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Minun syntymäpäiväni

           Tällä päivämäärällä 26 vuotta sitten äitini makaili Salon aluesairaalan synnytysosastolla. Sieltä synnyin minä klo 14.57 "hyvinsyöneenä" ja tuuheatukkaisena. Painoa minulla oli n. 4,5 kiloa ja olin viihtynyt äitini kohdussa 16 päivää yli lasketun ajan. Olin toivottu lapsi ja minun myötäni perheemme jäsenluku vakiintui viiteen.
            Tänä vuonna vietän omia syntymäpäiviäni hyvin rauhallisissa merkeissä. En tosin ole viettänyt millään lailla syntymäpäiviäni n. kymmeneen vuoteen (ellei oteta laskuun yhtiä minulle järjestettyjä yllärisynttäreitä...). Aamu alkoi leppoisasti n. klo 05.30, kun "Esteri" päätti laulaa minulle syntymäpäivälaulun. Hän ei nimittäin halunnutkaan enää nukahtaa imetyksen päätteeksi, vaan jollotteli jonkin aikaa yksinään hymyillen kuin pieni aurinko. Samassa myös H heräsi, antoi suukon poskelleni ja toivotti hyvää syntymäpäivää. Voiko parempaa lahjaa edes saada? Oma perhe lähellä ja kaikilla niin hyvä olla <3
            Olen monen viikon ajan pohtinut, milloin lopetan tyttäreni kasvokuvien julkaisemisen blogissani. Olin jo ennen lapsen syntymää päättänyt, etten julkaisisi hänestä kuin muutamia kuvia aivan ensiviikoilta, sillä en ole paljastanut myöskään omia kasvojani. Monesti aivan pienet lapset kuitenkin ovat vielä aika saman näköisiä, jolloin heitä on vauvakuvista aika vaikeaa erottaa. Koska tyttärelläni alkaa jo olla jonkin verran persoonallisia piirteitä, olen päättänyt julkaista tänään oman syntymäpäiväni kunniaksi hänestä viimeistä kertaa kasvokuvan. Samainen kuva löytyy myös tämän vuotisista joulukorteistamme. Kuvan takana on äiti-kaverini J, joka kuvaa myös työkseen. J on erikoistunut erityisesti lapsi- ja raskausajan kuvaukseen, joten kukapa olisi sopinutkaan tyttäremme kuvaamiseen paremmin. J:lä on myös omat kotisivut, jotka löytyvät TÄÄLTÄ. Vaikka "Esteri" ei hirveästi tykännyt olla kuvattavana, onnistui J:n napata hänestä edes yksi vähän pirteämpi otos. Eikös olekin melkoisen veikeä neiti?
Pieni tonttutyttö

-Massu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti